H διδασκαλία ως πράξη δεν είναι σε καμία περίπτωση αστεία υπόθεση, ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να μοιάζουν με τους stand-up comedians πολύ περισσότερο από όσο μπορεί αρχικά να πιστεύαμε.

Στο δίωρο workshop “Μαθαίνοντας Θετικές Επιστήμες μέσα από Χιουμοριστικές Ιστορίες” (Learning Science Through Humoristic Stories),

θα αποκωδικοποιηθούν σε σημαντικό βαθμό οι τρόποι με τους οποίους ο εκπαιδευτικός – από όποια βαθμίδα εκπαίδευσης κι αν προέρχεται – μπορεί να μάθει αρκετά από τους stand-up comedians σε σχέση με τη δυνατότητα και τις τεχνικές διαμόρφωσης μιας ιδιαίτερης αλληλεπίδρασης με το ακροατήριό του: μιας αλληλεπίδρασης που θα καταστήσει την μαθησιακή εμπειρία που θα βιώσουν οι συμμετέχοντες μοναδική όσο και ανεπανάληπτη!

Το workshop αυτό αποτελεί μια εισαγωγή του συμμετέχοντα στη χρήση του χιούμορ για την επικοινωνία αλλά και τη διδασκαλία των θετικών επιστημών.

Εκτός από το θεωρητικό υπόβαθρο που θα παρουσιαστεί, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν και σε βιωματικές δραστηριότητες και να συνεργαστούν μεταξύ τους ώστε να παρουσιάσουν τη δική τους χιουμοριστική ιστορία σε σχέση με μια θεματική των θετικών επιστημών.

 

Περιεχόμενο

Το σεμινάριο έχει διάρκεια 2 ώρες και εντός αυτών των ωρών οι συμμετέχοντες, εκτός από την παρουσίαση των βασικών και εισαγωγικών αρχών για τη χρήση του χιούμορ στην επικοινωνία και διδασκαλία των επιστημονικών εννοιών σε ό,τι αφορά τις θετικές επιστήμες, θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν την δική τους χιουμοριστική ιστορία στο πεδίο που οι ίδιοι θα επιλέξουν, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών. Το περιεχόμενο του σεμιναρίου περιλαμβάνει τους εξής θεματικούς άξονες:

  • Η ανάγκη ενσωμάτωσης του χιούμορ στην επικοινωνία και διδασκαλία των θετικών επιστημών (The need for integrating humor in science communication education)
  • Διδασκαλία και Stand-up Comedy: δείξτε μου τη σύνδεση! (Teaching and Stand-up Comedy: show me the link!)
  • Η επιστήμη του γέλιου  (The science of laughter)
  • Η δομή του αστείου (Joke structure)
  • Τεχνικές ενσωμάτωσης του χιούμορ στη διδασκαλία των θετικών επιστημών (Formulas to integrate humor into science teaching)
  • Τύποι χιουμοριστικών κειμένων για τις θετικές επιστήμες (Formats for writing humoristic science stories)
Πληροφορίες

Συμμετέχοντας στο σεμινάριο αυτό θα μπορέσετε να αναπτύξετε τις βασικές αρχικές δεξιότητες για να εντάξετε το χιούμορ σε διδακτικά σενάρια, παρουσιάσεις και διδακτικές παρεμβάσεις που αφορούν σε απαιτητικές έννοιες και φαινόμενα των θετικών επιστημών. Όσοι μάλιστα εμπλέκονται σε εκπαιδευτικές διαδικασίες (στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο, σε άλλους εκπαιδευτικούς φορείς) επιδιώκεται να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικοί και ελκυστικοί εκπαιδευτικοί, μεταφέροντας την παραπάνω δεξιότητα στους μαθητές τους.

Μετά το σεμινάριο, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να συνεχίσουν την εκπαίδευσή / συμβουλευτική από τους διοργανωτές μέσω εκπαιδευτικής πλατφόρμας στην οποία και θα έχουν πρόσβαση.

Επίσης θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε εντατικά διεθνή σχολεία (5 ημερών) που συνδιοργανώνει εντός του έτους (Νοέμβριο, Απρίλιο, Ιούλιο) η Science View. Η συμμετοχή στα διεθνή σχολεία θα γίνει μετά από επιλογή και θα καλύπτονται τα έξοδα συμμετοχής και διαμονής. Δείτε περισσότερα για τα διεθνή σχολεία εδώ.

Με αυτόν τον τρόπο οι συμμετέχοντες θα έχουν μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία την οποία θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν στη συνέχεια στο χώρο που δραστηριοποιούνται.

 

Ημερομηνίες

Το σεμινάριο θα ξεκινήσει εντός του Φεβρουαρίου 2020. Η διάρκεια του είναι 2 ώρες και θα διεξάγεται Τρίτη και Πέμπτη στις ημερομηνίες και ώρες που μπορείτε να δείτε πιο κάτω. Οι ημερομηνίες και ώρες είναι για τον Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2020.

Σημέιωση: Το σεμινάριο θα συνεχιστεί και μετά το Μάρτιο και οι ημέρες και ώρες θα ανακοινωθούν στις αρχές Μαρτίου 2020.

Επιλέξτε μια από τις πιο κάτω ημερομηνίες και θα οδηγηθείτε στη φόρμα εγγραφής στο σεμινάριο.

Φεβρουάριος 2020

Μάρτιος 2020

Κόστος

 

Το κόστος συμμετοχής είναι:

25 ευρώ

(συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ)

Τόπος Διεξαγωγής

Science View

Μισαραλιώτου 2,

Ακρόπολη, Αθήνα

4ος Όροφος

Τηλ.: 210 9231955

Email: info@scienceview.gr

Εκπαιδευτές

Στέφανος Γιαγτζόγλου

O κ. Στέφανος Γιαγτζόγλου είναι καθηγητής Βιολογίας και Stand up Comedian. Έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Βιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Παν/μίου Αθηνών με μεταπτυχιακό δίπλωμα Ειδίκευσης στις Φυσικές Επιστήμες. Από το 2007 διδάσκει Βιολογία σε δημόσια σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι συνδημιουργός και συνδιαχειριστής του εκπαιδευτικού ιστότοπου “βιότοπος” (http://www.edubiosite.gr). Από το 2015 διατελεί επιμορφωτής των καθηγητών Φυσικών Επιστημών της Α’ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, με αντικείμενο την αποτελεσματική επικοινωνία των Φυσικών Επιστημών στους μαθητές. Από το 2018 κάνει science stand-up comedy με την ομάδα των Science Reactors, στην οποία είναι και παρουσιαστής. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα σχετίζονται με τη διεπιστημονική προσέγγιση φαινομένων των Φυσικών Επιστημών και τη διδασκαλία εννοιών των βιοεπιστημών μέσα από τη συνδυασμένη χρήση καινοτόμων παιδαγωγικών-διδακτικών προσεγγίσεων. Μέσα από τις δημοσιεύσεις του σε επιστημονικά περιοδικά και τις εισηγήσεις του σε συνέδρια, απολαμβάνει τη διαδικασία της επικοινωνίας και της διάχυσης των αποτελεσμάτων της εκπαιδευτικής έρευνας με τους συναδέλφους, τους μαθητές και το ευρύ κοινό. Τα τελευταία χρόνια, το πάθος και την αγάπη του για την Επικοινωνία της Επιστήμης το εκφράζει ανελλιπώς μέσω του Stand up Science που κάνει σε διάφορες εκδηλώσεις (Science Festival, Pint of Science, TheHubEvents, ΤEDx, θέατρα, εκπαιδευτικά ιδρύματα, μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, εταιρικές εκδηλώσεις, χώρους αναψυχής κ.λπ.).

Μενέλαος Σωτηρίου

Ο κ. Μενέλαος Σωτηρίου (BSc Mathematics) δραστηριοποιείται στο χώρο της επιστημονικής δημοσιογραφίας και της επικοινωνίας της επιστήμης με 20 χρόνια διεθνούς εργασιακής εμπειρίας. Έχει Master στη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και σήμερα εργάζεται στον τομέα της επικοινωνίας της επιστήμης παρέχοντας επίσης εκπαίδευση σε ερευνητικές ομάδες για το πώς να επικοινωνούν τα αποτελέσματά τους. Έχει συμμετάσχει σε πολλά χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα έργα.
Το ερευνητικό του ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως στην επικοινωνία της επιστήμης και των αποτελεσμάτων της στο ευρύ κοινό με έμφαση στον τομέα της εκπαίδευσης θετικών επιστημών όπου και έχει συμμετάσχει σε αρκετά έργα (εθνικά και διεθνή). Είναι ο εμπνευστής της ελληνικής εκπαιδευτικής δράσης «Μαθαίνοντας Επιστήμη Μέσα από το Θέατρο» (www.lstt.eu) ενώ συνεργάζεται με τον Παιδαγωγικό Τομέα του Τμήματος Φιλοσοφιας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σε αρκετές ερευνητικές πρωτοβουλίες. Είναι ο εθνικός συντονιστής της δράσης Ελληνικό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης η όποία αποτελεί μέρος ενός ευρωπαϊκού έργου που διεξάγεται σε 16 χώρες ανά την Ευρώπη. Ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία από την ανάπτυξη Συστημάτων Διαχείρισης, κυρίως στον τομέα της εκπαίδευσης, αλλά και στους τομείς της υγειονομικής περίθαλψης και των τηλεπικοινωνιών, για περισσότερους από 40 δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς.

Τα τελευταία 16 χρόνια συντονίζει και οργανώνει ευρωπαϊκά και εθνικά έργα για διαφόρους φορείς (συμπεριλαμβανομένων ερευνητικών ιδρυμάτων) κυρίως στον τομέα της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας (ΤΠΕ). Έχει συμμετάσχει σε περισσότερα από 35 ευρωπαϊκά έργα στα προγράμματα SiS, SSH, ICT, Research for the Benefit of SME’s. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε δραστηριότητες δικτύωσης καθώς ήταν ο συντονιστής του έργου EUROSiS που είναι το δίκτυο των Εθνικών Σημείων Επαφής για το Πρόγραμμα SiS. Κατά τη διάρκεια αυτού του έργου είχε διοργανώσει αρκετές εκδηλώσεις διαμεσολάβησης καθώς και ενημερωτικές/εκπαιδευτικές ημερίδες σχετικά με τη συμμετοχή φορέων στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Συμπεριλαμβάνεται στην βάση δεδομένων των αξιολογητών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το πρόγραμμα Ορίζοντας 2020 (HORIZON 2020) καθώς και σε αυτή του Science Foundation of Ireland ενώ επίσης έχει λάβει μέρος σε αρκετές συναντήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως ειδικός σε θέματα επιστημονικής επικοινωνίας και δημοσιογραφίας.
Είναι ο Πρόεδρος της Science View, της ελληνικής ένωσης επικοινωνιολόγων, συγγραφέων και δημοσιογράφων επιστήμης, (www.scienceview.gr) και ερευνητικός συνεργάτης στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου (2011 – 2015) της Ευρωπαϊκής Ένωσης Οργανισμών Δημοσιογραφίας Επιστήμης (EUSJA – www.eusja.org) ενώ από τον Αύγουστο του 2016 είναι στο διοικητικό συμβούλιο του Center for CreativitiesArts and Science Education (CASE – http://casecenter.no/). Επίσης ήταν σύμβουλος έκδοσης του ηλεκτρονικού περιοδικού “Ε&Τ” για την έρευνα και την τεχνολογία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας.