Τέχνη & Επιστήμη (Εκπαίδευση STEAM)

Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View, στην οποία μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους.
  • Πληροφοριακό Υλικό
  • Βιωματικές Ασκήσεις
  • Επιμορφωτικά εργαστήρια
  • Σενάρια
  • Πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις
  • Βίντεο
Βρείτε χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό και όχι μόνο, εδώ.
Για οδηγούς εφαρμογής δείτε επίσης εδώ.
Στην εργαλειοθήκη πηγών του έργου CREATIONS resources toolkit θα βρείτε χρήσιμα εργαλεία και συνδέσμους για οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για μια δημιουργική διδασκαλία επιστημών. Εδώ μπορείτε να βρείτε πόρους που θα σας βοηθήσουν να ορίσετε και να σχεδιάσετε τη δημιουργική διδασκαλία και μάθηση της επιστήμης, συμπεριλαμβανομένων παραδειγμάτων καλών πρακτικών, σχεδιασμού και διεξαγωγής δραστηριοτήτων και πόρων διδασκαλίας, συμπεριλαμβανομένων των προσεγγίσεων βασισμένων στη Διερευνητική Μάθηση.
Τo STEAM experiments έχει ένα όραμα: να δημιουργηθεί ένας κόμβος για ποιοτικούς πόρους εκπαίδευσης επιστημών που μπορεί να πυροδοτήσει την περιέργεια των νέων επιστημόνων, μηχανικών και μαθηματικών. Εδώ θα βρείτε μια τεράστια συλλογή επιστημονικών πειραμάτων για παιδιά όλων των ηλικιών. Πρόκειται για έναν ενιαίο ιστοχώρο για εκπαιδευτικούς, γονείς, επιστήμονες και φοιτητές που αναζητούν πηγές που μπορούν να εμπνεύσουν τους νέους να ανακαλύψουν και να διερευνήσουν τον κόσμο του STEM. Αυτά τα διαδραστικά πειράματα καλύπτουν τη Βιολογία, τη Χημεία, τη Φυσική, τη Μηχανική, την Επιστήμη των Υπολογιστών, τα Μαθηματικά και τις Στατιστικές και τα Έργα Δημιουργικής Τέχνης. Όλοι οι πόροι προέρχονται από μια κοινότητα δημιουργών περιεχομένου στον οποίο μπορείτε να γίνετε κι εσείς μέλος.
Ορίστε το Θέμα που θέλετε, το Επίπεδο Εκπαίδευσης, τη Συνιστώμενη Ηλικία, την Τοποθεσία, τον Απαιτούμενο Χρόνο, το Κόστος και βρείτε τα πειράματα που θέλετε.
Βρείτε περισσότερα ΕΔΩ.
Αυτό το εκπαιδευτικό υλικό αποσκοπεί στην παροχή των απαραίτητων εργαλείων και τεχνογνωσίας στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσηςγια να αναπτύξουν τα δικά τους μαθήματα και σενάρια βάσει της προσέγγισης CASE.
  • Δημιουργικότητα και Τέχνες στην Διδασκαλία της Επιστήμης
  • Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο
  • Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από την Ψηφιακή Αφήγηση & την Αφηγηση Ιστοριών
  • Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Κουκλοθέατρο
Βρείτε υλικό ΕΔΩ.

Ανοιχτό Σχολείο

Το OSOS παρέχει καινοτόμους τρόπους να ανακαλυψετε τον κόσμο: όχι μόνο για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, αλλά και για να εμπνεύστείτε, να εμπλακείται να δικτυωθείτε. Υποστηρίζει την ανάπτυξη καινοτόμων και δημιουργικών έργων και άλλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Μετατρέπει τα σχολεία σε καινοτόμα οικοσυστήματα που λειτουργούν ως κοινόχρηστοι χώροι επιστημονικής μάθησης στους οποίους συνεργάζονται οι διευθύνοντες, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και η τοπική κοινότητα.
Για να εισαγάγετε την καινοτομία στο σχολείο σας, χρησιμοποιήστε το Open Schooling Roadmap.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ
  • ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ ΠΡΟΣΒΑΣΗ στο ανοιγμα του σχολείου σας
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕ το Σχέδιο Ανάπτυξης του Σχολείου σας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
  • ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ εκπαιδευτικούς πόρους
  • ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ τους στην τάξη σας
  • ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΤΕ τους ανάλογα με τις ανάγκες σας
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ τους δικούς σας πόρους
ΜΑΘΗΤΕΣ
  • ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ εκπαιδευτικούς πόρους
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
Μπορείτε να αναζητήσετε ΕΔΩ εκπαιδευτικούς πόρους που δημιουργούνται από άλλους, να τους χρησιμοποιήσετε στην τάξη σας, να τους τροποποιήσετε ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες σας και τις συνθήκες της τάξης σας και να δημιουργήσετε τους δικούς σας πόρους.

Επιχειρηματικότητα

Το έργο Play4Guidance (P4G) εισάγει ένα καινοτόμο Παιχνίδι Επιχειρηματικότητας με στόχο να εκπαιδεύσει και να καθοδηγήσει μαθητές, φοιτητές και νέους άνεργους σε επιχειρηματικές, εγκάρσιες και μαθηματικές δεξιότητες.
Δείτε βίντεο πάνω σε:
  • Τί είναι το P4G
  • Οδηγοί P4G
  • Εκπαιδευτικοί Πόροι P4G
  • Παιχνίδι P4G – Δεξιότητες
  • Εργαλεία Αξιολόγησης P4G
Εκπαιδευτικοί Πόροι
  • Περιγραφή Μοντέλου P4G
  • Οδηγοί Παίκτη για το Παιχνίδι
  • Παιδαγωγικό Πλάισιο P4G
  • Περιγραφή του Εργαλείου Αυτοαξιολόγησης
  • Οδηγοί για το Εργαλείο Αυτοαξιολόγησης
  • Οδηγοί Εκπαιδευτή
  • Γλωσσάρι
Επιλέξτε την κατηγορία που σας ταιριάζει ΕΔΩ, δείτε τους πόρους που σας ενδιαφέρουν και  παίξτε το παιχνίδι!
Το DESCI προωθεί εναλλασσόμενες διαδρομές κατάρτισης με βάση την προσέγγιση Living Lab, υιοθετώντας μεθοδολογίες συμμετοχικού σχεδιασμού και συνδέει το σχολείο με τις επιχειρήσεις, την έρευνα και την τοπική κοινότητα. Το σχολείο έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει ως ένας χώρος συνεργασίας: ένα εργαστήριο καινοτομίας για την τοπική κοινότητα, μέσα από το οποίο οι μαθητές υποστηριζόμενοι από ερευνητές και εκπαιδευτές από των κόσμο των επιχειρήσεων, θα μπορούν να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες και προϊόντα που θα είναι κοινωνικά, οικολογικά και οικονομικά βιώσιμα.
Το DESCI έχει αναπτύξει εργαλειοθήκες για καθηγητές, μαθητές και εκπαιδευτές για την παροχή υποστήριξης κατά την εμπειρία εναλλασσόμενης κατάρτισης, συγκεκριμένα:
  • 1 εργαλειοθήκη για εκπαιδευτικούς
  • 1 εργαλειοθήκη για μαθητές
  • 1 εργαλειοθήκη για την αξιολόγηση των δεξιοτήτων
Τα τρία προϊόντα εννοούνται ως Εγχειρίδια / Οδηγοί για την παρουσίαση μεθοδολογιών, λειτουργικών εργαλείων και προτάσεων που στοχεύουν στη στήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών, κατά την εμπειρία εναλλασσόμενης κατάρτισης, σε τομείς τεχνολογικής μελέτης.
Δείτε επίσης ΕΔΩ για να μάθετε περισσότερα για την προσέγγιση LIVING LAB, η οποία υιοθετήθηκε μέσα στο εναλλακτικό εκπαιδευτικό σύστημα DESCI υιοθετήθηκε.
  • DESCI Intellectual Output 1
  • DESCI conceptual map
  • DESCI Check List
  • DESCI List of Methodologies
  • DESCI Evaluation Frameworks

Επιχειριματολογία

Το Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης στοχεύει στην ενίσχυση του διαλόγου και των ανταλλαγών απόψεων μεταξύ των νέων και των επιστημόνων. Περαιτέρω στόχοι είναι:
  • Μέσω της προσομοιωμένης κοινοβουλευτικής διαδικασίας, οι νέοι μάθουν να αναπτύσσουν γνώμη με επιχειρηματα και να αξιολογούν πολύπλοκα θέματα. Ταυτόχρονα μαθαίνουν για επιστημονικά θέματα και αναπτύσσουν το ενδιαφέρον τους για την επιστήμη και την έρευνα.
  • Το Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης στοχεύει να φέρει τους νέους σε επαφή με τους επιστήμονες. Οι μαθητές συναντούν επιστήμονες, ειδικά νέους επιστήμονες, οι οποίοι μπορούν να τους προσφέρουν προοπτικές για τις επιλογές σταδιοδρομίας τους. Οι επιστήμονες μαθαίνουν τις ιδέες και τις ιδέες των μαθητών για το μέλλον.
  • Νέοι από διαφορετικά μέρη της Ευρώπης συναντιούνται και εργάζονται μαζί, σκεπτόμενοι σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στη διαδικασία αναπτύσσουν ένα ευρωπαϊκό δίκτυο.
Μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ the τα τελικά ψηφίσματα των Ευρωπαϊκών Μαθητικών Κοινοβουλίων της Επιστήμης.
  • EUSP 2018 in Toulouse – Resolutions
  • EUSP 2016 in Manchester – Resolutions
  • EUSP 2014 in Copenhagen – Resolutions
¨Μπορείτε επίσης να δείτε ΕΔΩ, ενημερωτικό και εκπαιδευτικό υλικό από το Ελληνικό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης 2018.